NFS CURIER SRL, cu sediul social in Bucuresti, Strada Moldovitei, Nr.4, Bl. M2D9/3, Scara B, Etaj 2, Ap.109, inregistrata la Registrul Comertului din Bucuresti sub nr. J40/11741/2021, CUI 44555380 , presteaza servicii poștale incluse in sfera serviciului universal, dar si neincluse in sfera serviciului universal având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale.
Aceste condiţii generale reglementează modul de colectare, sortare, transport și livrare a trimiterilor poștale interne și internaționale, răspunderea pentru furnizarea serviciilor poștale și mecanismul de soluționare a reclamațiilor de catre NFS CURIER SRL.
Prin comandarea de Servicii poștale prin intermediul SC “NFS CURIER SRL” expeditorul își exprimă acordul expres ca orice serviciu contractat să poată fi prestat și prin intermediul subcontractorilor, NFS CURIER păstrând răspunderea contractuală față de utilizator.
Prin incredintarea trimiterii postale de catre NFS CURIER expeditorul accepta aceste conditii.
1. Contractul dintre parti, intra in vigoare in momentul din care NFS CURIER, accepta trimiterea postala in reteaua sa postala. Nici un angajat al NFS CURIER, agent, subcontractor si nimeni altcineva nu are autoritatea sa denunte sau modifice in vreun fel oricare din termenii si conditiile acestui contract. In cazul in care expeditorul incredinteaza o expediere insotita de instruciuni scrise sau verbale ce contravin acestui contract, NFS CURIER nu va fi tinut raspunzator pentru aceste instructiuni.
2.Comenzile, pentru trimiterile postale interne sau internationale, se vor face prin contactarea Serviciului Relatii Clienti, telefonic la numarul 0724 - 277 – 277, www.nfscurier.ro sau prin e-mail pe adresa office@nfscurier.ro, cu cel putin doua ore inainte de ora dorita de colectare. NFS CURIER nu prestează servicii poştale pentru trimiterile poştale care nu corespund conform legislatiei in vigoare, expeditorul fiind unicul raspunzator.
3.NFS CURIER ofera si presteaza servicii poștale incluse in sfera serviciului universal, dar si neincluse in sfera serviciului universal având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale conform prevederilor legale
A. Serviciile poştale incluse in sfera serviciului universal oferite si prestate de NFS CURIER constau in:
B. Servicii poștale neincluse în sfera serviciului universal:
4. Preluarea trimiterii postale este conditionata de corectitudinea si completarea tuturor datelor de identificare atat a exepeditorului cat si a destinatarului. Expeditorul isi asuma responsabilitatea tuturor informatiilor, actelor sau documentelor furnizate catre NFS CURIER.
NFS Curier acceptă trimiteri poștale care au următoarele dimensiuni și greutăți maxime:
Ambalarea trimiterilor postale trebuie sa corespunda naturii, greutatii si formei continutului, sa fie opaca si sa nu permita vizualizarea continutului in vederea pastrarii secretului corespondentei.
NFS CURIER va proceda la completarea datelor de identificare pe documentul de transport respectand urmatoarele criterii:
Continutul trimiterii postale, alte informatii utile pe care expeditorul le considera necesare si de existenta carora NFS CURIER nu are cunostinta, vor trebui inscrise, de asemenea, pe ambalajul trimiterii postale.
Calitatea de reprezentant al expeditorului se va face in baza oricarui document justificativ ( C.I,Imputernicire.
NFS Curier este exonerat de orice raspundere privitoare la continutul trimiterilor postale. De asemenea NFS Curier isi rezerva dreptul de a refuza trimiterile postale care nu corespund criteriilor prezentate , respectiv nu corespund din punct de vedere al ambalajului sau al continutului.
NFS CURIER, asigura secretul trimiterilor postale, deschiderea,retinerea,sau divulgarea continutului trimiterilor postale fiind permisa numai in conditiile si cu procedura prevazuta de lege
- trimiteri care contin bunuri pentru care sunt stabilite conditii speciale de transport, prin dispozitii legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare: opere de arta, antichitati, aur, argint, pietre pretioase, produse perisabile, animale. .
- trimiterile care contin bunuri al caror transport este interzis prin dispozitii legale, fie chiar si numai pe o portiune din parcurs( arme, munitii, material toxic, inflamabil,exploziv, substante stupefiante. .
Responsabilitatea privind ambalarea trimiterilor postale, precum si a inscrierii datelor de pe trimiterea postala revin expeditorului. .
Trimiterile postale care contin bunuri fragile vor fi ambulate corespunzator de catre expeditor ( poliestiren, folie, ) si vor avea aplicata inscriptia ,, FRAGIL ‘’NFS CURIER.
Trimiterile postale vor fi marcate cu marca comerciala a societatii NFS CURIER SRL, iar cele care fac obiectul serviciului “Express” vor fi marcate suplimentar cu inscriptia “Express”. .
Trimiterile postale internationale vor respecta dispozitiile legale incidente in dreptul vamal, precum si legislatia statului pe teritoriul unde se vor presta operatiuni ale serviciilor postale.Nu sunt acceptate trimiterile postale al caror continut este interzis la export sau import ori necesita aprobari speciale in concordanta cu reglementarile tarii respective de origine, tranzit sau destinatie.
- calitatea persoanei, respectiv Expeditor/Destinatar, într-o limbă de circulaţie internaţională (Ex.“Sender/Expediteur” sau “Addressee/Destinataire”);
- Destinatar/Expeditor - numele şi prenumele, în cazul persoanelor fizice, sau denumirea în clar, în cazul persoanei juridice;
NFS CURIER, asigură livrarea trimiterilor poştale interne în termen de 2 zile lucrătoare de la data preluării, iar a trimiterilor poștale internaționale în termen de 14 zile lucrătoare, cu excepţia trimiterilor poştale care fac obiectul serviciului Express.
Numarul minim de trimiteri postale care pot fi preluate pe acelasi document de transport este intre 1-100 trimiteri postale.
Limita maximă admisă a rambursului în cazul unei trimiteri poștale ce face obiectul serviciului contra ramburs este de 5.000 lei în cazul Expeditorului persoană juridică și 10.000 lei în cazul persoanelor fizice. Colectarea sumelor de la destinatarii serviciilor poștale contra ramburs,respectiv achitarea acestora către expeditori se face numai in LEI.
Suma rambursului nu este condiţionată de valoarea declarată.
NFS CURIER se obligă să returneze către expeditor contravaloarea bunului care face obiectul serviciului contra ramburs în termen de maxim 7 zile lucrătoare de la data livrării trimiterii poștale si 14 zile lucratoare in cazul trimiterilor postale internationale.Plata rambursului către expeditor se face în cont bancar sau în numerar.
Predarea trimiterii poştale care face obiectul serviciului ramburs, al serviciului confirmare de primire sau al serviciului de trimitere cu valoare declarată se realizează numai într-unul din următoarele moduri:
NFS CURIER furnizeaza serviciul schimbare destinație:
NFS CURIER va proceda la predarea trimiterii postale catre un alt destinatar decat cel indicat intial de catre expeditor sau catre o alta adresa decat cea inscrisa pe trimiterea postala, precum si la oprirea predarii trimiterii postale, daca expeditorul solicita in mod clar aceasta in termenul convenit contractual, in cazul acestui serviciu.
NFS CURIER furnizeaza serviciul livrare speciala
NFS CURIER furnizeaza serviciului confirmare de primire trimiteri postale interne:
NFS CURIER furnizeaza serviciul express
NFS CURIER elibereaza expeditorului un document care permite furnizorului identificarea internă a trimiterii în reţeaua poştală şi care atestă data, ora şi minutul depunerii, precum şi plata tarifului;
Acest serviciu presupune predarea rapida a trimiterii postale
NFS CURIER va preda trimiterea poştala la adresa destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală;
NFS CURIER raspunde pentru nerespectarea timpilor de livrare;
Dimensiuni trimiteri postale serviciul express
NFS CURIER furnizeaza serviciul mandat postal intern si international pe suport
hartie.
Moneda admisă în care se poate face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani în cazul serviciului mandatului poştal pe suport de hârtie este RON sau EUROPentru trimiterile internaţionale - sumele sunt exprimate în USD sau EUR conform acordurilor bilaterale.
Pentru serviciul de mandat poștal pe suport hârtie, NFS CURIER răspunde cu întreaga sumă depusă la punctul “Suma”.
NFS CURIER furnizeaza serviciul trimiteri poștale interne, in termen de livrare 48 de ore(2zile) lucratoare.
In situatia in carea trimiterea postala se livreaza intr-o localitate, institutie in care sunt prevazute zile fixe de vizitare, termenul de livrare este de 7zile. NFS CURIER furnizeaza serviciul trimiteri poștale internationale in termen de livrare 10 zile lucratoare
NFS CURIER furnizeaza serviciul EXPRESS astfel:
NFS CURIER furnizeaza serviciul trimiteri postale internationale prin serviciului express:
NFS CURIER, raspunde pentru depasirea termenului de livrare garantat, pentru serviciul Express,fata de expeditor, prin restituirea unei procent de 0.10% din tariful incasat pentru fiecare 12 ore de intarziere
Expeditorul poate solicita dovada privind depunerea/ livrarea la destinatar a trimiterii poştale care face obiectul serviciului de trimitere recomandată in termen de 9 luni de la data colectării de către NFS CURIER,a respectivei trimiteri poştale. Dovada solicitată se comunică în termen de 7 zile lucratoare de la data solicitării acesteia, prin e-mail, adresă scrise.
Serviciile poştale având ca obiect trimiteri poştale (interne sau internaţionale) cu valoare declarată sunt prestate de către NFS CURIER in baza contractelor incheiate cu expeditorii, suplimentar ofertei comerciale NFS CURIER. Limita maxima admisa este de 10.000 euro/ron. Suma este necesar sa fie asigurata.
Termenul în care poate fi solicitată de către expeditor dovada privind depunerea, respectiv livrarea trimiterii poştale care face obiectul unui serviciu având ca obiect bunuri cu valoare declarată este de 9 luni de la data colectării de către NFS CURIER a respectivei trimiteri poştale. Dovada solicitată se comunică în termen de 7 zile de la data solicitării acesteia, conform modalitătii prevăzute în contractul dintre părţi, în temeiul căruia se prestează serviciul.
Predarea trimiterii postale de catre NFS CURIER, se face in functie de serviciul ales de expeditor, la adresa indicata de acesta, personal catre destinatar sau la cutia postala a destinatarului, persoanei autorizata sa primeasca trimiterea postala. Predarea personala de catre NFS CURIER la destinatar, se face cu conditia sa fie pus la dispozitie de catre expeditor a numarului de contact al destinatarului.
NFS CURIER va proceda la doua incercari gratuite de predare a trimiterii postale pe teritoriul Romaniei si o singura incercare gratuita de de predare a trimiterii postale in afara Romaniei, in zile lucratoare.
Expeditorul sau destinatarul(imputernicit de expeditor) unei trimiteri postale, poate da instructiuni speciale de livrare a trimiterii postale la alta locatie decat cea indicata. De asemenea, destinatarul poate solicita prin serviciul schimbare destinatie, o alta locatie, adresa unde doreste sa colecteze trimiterea postala.
Sambata, duminica si in zilele declarate nelucratoare, predarea trimiterilor postale interne si internationale se poate efectua doar prin serviciul EXPRESS si serviciul livrare speciala.
Cu excepţia trimiterilor poştale care fac obiectul serviciilor Express şi Livrare specială, timpul de păstrare, la punctul de contact deservit de personal, a trimiterii poştale care nu a putut fi livrată destinatarului, în vederea predării, este de 5 zile de la data avizării destinatarului.
Avizul va cuprinde următoarele: data avizării destinatarului, perioada de păstrare a trimiterii poştale la dispoziţia destinatarului, denumirea, adresa şi programul de lucru cu publicul de la care poate fi ridicată trimiterea poştală.
NFS CURIER, va returna, la adresa expeditorului, pe cheltuiala expeditorului (conform tarifelor indicate în oferta comercială), trimiterea poştală înregistrată care nu a putut fi predată destinatarului din una dintre din una dintre următoarele cauze:
Returnarea trimiterilor poștale se va efectua în termen de 7 zile lucrătoare în cazul trimiterilor poștale interne, respectiv în termen de 15 zile lucrătoare în cazul trimiterilor poștale internaționale, termen care se calculează, după caz, de la data expirării perioadei de păstrare avizate sau a încercării de livrare.
Returnarea CONFIRMARII DE PRIMIRE catre expeditor( serviciul confirmare de primire), avand ca obiect trimiteri postale interne este de 2 zile lucratoare de la momentul livrarii trimiterii postale.
Returnarea contravalorii bunurilor care fac obiectul serviciului contra ramburs având ca obiect trimiteri postale interne se face in termen de maxim 7 zile lucratoare de la livrarea trimiterii poştale;
Returnarea contravalorii bunurilor care fac obiectul serviciului contra ramburs având ca obiect trimiteri postale internationale
În cazul trimiterilor poştale care nu au putut fi predate destinatarului şi nici returnate expeditorului, NFS CURIER va păstra la dispoziţie aceste trimiteri poştale timp de 9 luni de la data depunerii acestora. Trimiterile poştale care nu au putut fi livrate destinatarilor şi nici returnate expeditorilor, nerevendicate în această perioadă, devin proprietatea furnizorului de servicii poştale, după expirarea termenului de păstrare de 9 luni de la data depunerii.
Expeditorul este de acord să achite contravaloarea serviciilor NFS CURIER, conform tarifelor în vigoare astfel publicate în oferta comercială a NFS CURIER, la data preluării trimiterii poştale. În cazul în care expeditorul instiinteaza NFS CURIER, asupra faptului că a căzut de acord ca destinatarul să achite contravaloarea serviciilor iar destinatarul refuză aceasta plată, expeditorul se obligă să suporte sumele corespunzătoare. Moneda de plata este RON ,EURO
NFS CURIER răspunde pentru paguba pricinuită în cazul pierderii totale sau parţiale ori al deteriorării trimiterii poştale, dacă aceste împrejurări au survenit între momentul depunerii trimiterii la punctul de acces şi momentul predării la destinatar.
Pentru serviciile poştale având ca obiect trimiteri poştale interne, expeditorul are dreptul la o despăgubire al cărui cuantum se stabileşte după cum urmează:
Pentru serviciile poştale având ca obiect trimiteri poştale internaţionale, NFS CURIER răspunde astfel:
Această despăgubire se plăteşte pentru întârzieri evidenţiate atât în reţeaua internă cât şi în cea internaţională.
În caz de pierdere, furt sau distrugere totală a trimiterilor poştale internaţionale care fac obiectul serviciului de trimitere recomandată şi serviciului de trimitere cu valoare declarată, NFS CURIER restituie utilizatorului şi tarifele achitate cu ocazia prezentării trimiterii poştale la punctul de acces, cu excepţia tarifului corespunzător serviciului de trimitere recomandată, respectiv a tarifului corespunzător asigurării valorii declarate.
Cuantumul despăgubirilor pentru trimiterile poştale internaţionale care fac obiectul serviciilor de trimitere cu valoare declarată, Express şi pentru coletele care fac obiectul serviciului poştal şi Confirmare de primire se calculează pe baza cursului Leu comunicat de Banca Naţională a României ca fiind în vigoare la data prezentării trimiterii poştale.
(Cuantumul despăgubirilor pentru trimiterile poştale internaţionale care fac obiectul serviciiilor de trimitere recomandată se calculează pe baza valorii medii anuale a cursului zilnic pentru Leu comunicat de Banca Naţională a României.
Pentru serviciul de mandat poştal pe suport de hârtie NFS CURIER răspunde cu întreaga sumă depusă la punctul de acces.
Pagubele indirecte (în special cele raportate la valoarea bunurilor introduse în trimiterile poştale) şi beneficiile nerealizate nu se despăgubesc.
Pierderea completă a conţinutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poştale.
Când expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate.
În cazul pierderii dovezii privind predarea trimiterii poştale înregistrate, confirmată în scris de către destinatar, NFS CURIER are obligaţia întocmirii şi punerii la dispoziţia expeditorului a unui duplicat al dovezii de predare.
Dobânda legală se calculează până în ziua anterioară datei la care expeditorul a primit trimiterea recomandată prin care NFS CURIER, îi comunică acordarea şi cuantumul despăgubirilor.
Plata despăgubirilor se face în numerar, la cel mai apropiat oficiu poştal de adresa expeditorului menţionată în reclamaţie sau prin altă modalitate convenită cu clientul.
Utilizatorul este obligat să restituie despăgubirile acordate în cazul în care, ulterior, trimiterea poştală care face obiectul reclamaţiei prealabile este găsită.
Se acordă despăgubiri pentru trimiterile poştale interne neînregistrate, cu condiţia ca expeditorul să prezinte dovada depunerii trimiterii în cauză.
NFS CURIER nu răspunde în cazul pierderii totale, parţiale ori al deteriorării trimiterii poştale, dacă aceste împrejurări au survenit datorită destinatarilor
NFS CURIER nu îşi asumă responsabilitatea cu privire la nedistribuirea ori distribuirea cu întârziere a trimiterilor poştale, în toate cazurile în care culpa revine destinatarului sau expeditorului (ex: inexistenţa cutiei poştale a destinatarului, riscul neprezentării destinatarului la subunitatea poştală urmare avizării acestuia etc).
Expeditorul are dreptul, în limitele prevăzute de lege, la o despăgubire corespunzătoare valorii reale a prejudiciului cauzat prin pierderea, furtul, distrugerea totală sau parţială sau prin deteriorarea trimiterii poştale, valoare care nu va depăşi limitele prevăzute la Cap. Raspundere NFS CURIER. Pagubele indirecte şi beneficiile nerealizate nu se despăgubesc. Expeditorul poate renunţa la dreptul său de despăgubire în favoarea destinatarului.
În termen de 6 luni de la data depunerii trimiterii poştale la punctul de acces în reţeaua poştală A NFS CURIER, expeditorul sau destinatarul are dreptul de a reclama pierderea, spolierea, distrugerea trimiterii poştale, întârzierea trimiterilor Express şi executarea necorespunzătoare a serviciului de mandat poştal pe suport de hârtie. În cazul trimiterilor internaţionale Express, termenul de reclamare este conform prevederilor acordurilor internaţionale.
Expeditorul este obligat să respecte condiţiile de acceptare a trimiterilor poştale si conditiile de livrare ale NFS CURIER
Reclamația poate avea ca obiect servicii poştale referitoare la trimiteri interne sau internaționale.
Reclamatia poate fi depusa de expeditor sau destinatar, persoana fizica sau juridica.
Reclamatia se va transmite prin:
Expeditorul sau destinatarul, primeşte un număr de înregistrare, respectiv prin emiterea unui mesaj automat, atunci când reclamaţia a fost transmisă online, prin internet, respectiv prin completarea şi semnarea confirmării de primirii, în cazul transmiterii reclamaţiei prin serviciu poştal.
Reclamatia trebuie sa cuprinda:
Termenul de depunere a reclamației este de 6 luni de la data depunerii trimiterii poştale pentru trimiterile interne, respectiv 6 luni din ziua următoare datei depunerii trimiterii poştale internaţionale la punctul de acces. În cazul trimiterilor internaţionale express, termenul de reclamare este cel stabilit conform prevederilor acordurilor internaţionale, respectiv între 1 si 4 luni
Termenul de soluţionare a reclamaţiei : 3 luni, inclusiv acordarea despăgubirii, calculat de la data introducerii reclamaţiei. În cazul mandatelor internaţionale pe suport de hârtie, termenul de soluţionare a reclamaţiei este de 2 luni, inclusiv acordarea despăgubirilor, de la data introducerii reclamaţiei
După analizarea reclamatiei se transmite răspunsul reclamantului care a depus reclamaţia.
Daca reclamaţia este întemeiată, expeditorul este îndreptăţit să i se acorde despăgubiri. Acestea sunt remise in functie de modul solicitat de catre expeditor in cuprinsul reclamatiei în termen de 30 zile calendaristice de la finalizarea cercetărilor, fără a se depăşi termenul prevăzut pentru soluţionarea reclamaţiei.
In cazul reclamaţiei întemeiate, despăgubirile se încasează doar de expeditor sau destinatar, o singură dată.
În cazul în care reclamaţia adresată furnizorului de servicii poştale NFS CURIER, nu a fost soluţionată în mod satisfăcător, reclamantul în cauză poate înainta, în termen de un an de la data depunerii trimiterii poştale, o plângere autorităţii de reglementare însoţită de dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare în judecată poate fi introdusă indiferent dacă o plângere având acelaşi obiect a fost înaintată sau nu autorităţii de reglementare.
Prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013.
Prevederile Ordonanţei nr. 27/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 238/2016.
Prevederile Legii nr. 109 din 24 mai 2019 privind modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale şi supravegherii pieţei echipamentelor.
Prevederile Ordonanţei nr. 27 din 27 august 2019 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, aprobată cu modificările şi completările ulterioare.
Decizia nr. 313/2017 a Președintelui Autorității Naționale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicații privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale.
Prezentul document face parte integrantă din oferta comercială a NFS CURIER, reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se va considera încheiat între expeditor şi NFS CURIER, la momentul acceptării trimiterii poştale în reţeaua poştală. Contractul individual se încheie prin acceptarea de către expeditor a ofertei furnizorului, fără a fi necesară întocmirea unui înscris.